Handel energią elektryczną w Rosji. Rosyjskie aktywa generacji Grupy INTER RAO sprzedają energię elektryczną na hurtowym rynku energii elektrycznej WEM. Większość wytwarzanej energii elektrycznej sprzedawana jest w ramach uregulowanych umów dwustronnych. Kupujący to dostawcy energii elektrycznej i duże przedsiębiorstwa zlokalizowane w pierwszej strefie cenowej. sprzedawane na rynkach konkurencyjnych, wyważanie i następny dzień. Źródło rynków energii w Federacji Rosyjskiej. Russia obecnie posiada hurtowy rynek hurtowy i detaliczny energii elektrycznej i mocy. Dla celów kontroli cen energii elektrycznej, cały kraj zostaje podzielony na pierwszą strefę cenową w Europie Zachodniej i Ural. Drugiej strefie cenowej Siberia. Trzy strefy cen poza granicami Obwodu Kaliningradzkiego, Dalekiego Wschodu, Obwodu Arkhangelskiego i Republiki Komi. Państwo reguluje ceny energii elektrycznej w strefach innych niż ceny. Pierwsza i druga strefa cen obejmują sektor regulowany hurtowego rynku energii elektrycznej o regulowanej mocy i dostawy energii elektrycznej na kolejny dzień na platformie dostarczonej przez administratora systemu obrotu System JSC ATS. balancing rynku energii elektrycznej działającego na platformie dostarczanej przez Operatora Systemu JSC SO UES. short-term, oferując konkurencyjną miesięczną dystrybucję energii w ramach roczne kontrakty zarządzane przez Operatora Systemu. niegiełdowe z nieuregulowanymi kontraktami prądu NEC. NEC wymiana rynek działał na terenie Moskiewskiej Giełdy Energii. Potencjalny długoterminowy rynek energetyczny. Liczba państwowych przedsiębiorstw infrastrukturalnych reguluje wytwarzanie, dystrybucję i zużycie energii elektrycznej w Rosji w celu zapewnienia dostaw energii elektrycznej do wszystkich regionów kraju. Operator systemu UES. Trading Administrator Systemu za pośrednictwem Centrum Rozliczeniowego. Monosfer Energy Exchange. Federal Grid Company z UES. Alfa Bank świadczy usługi rozliczania i rozrachunku dla uczestników rynku w strefach cenowych, a Sberbank udostępnia je w strefach innych niż ceny. Dostawcy zgodzili się zachować gotowość do zapewnienia wykorzystania generacji w strefach handlu energią. Witamy na stronie głównej Alberta's Market Surveillance Administrator Zaprojektowaliśmy ją, aby można było łatwo uzyskać dostęp do wszystkich naszych materiałów pisanych z przeszłości Jeśli chcesz otrzymywać aktualizacje automatycznie, zarejestruj się w poniższym polu subskrypcji. MSA Subscription. Informacje podane w subskrypcji są zbierane pod organem z sekcji 33 3 Ustawy o prawie FOIP dotyczącym informacji o wolności informacji i ochrony prywatności w Albercie i będzie wykorzystywana wyłącznie w celu przesłania Państwu naszych aktualizacji i Newsletteru oraz do przechowywania listy abonentów MSA nie ujawnia innych informacji, które podasz, chyba że ujawnienie informacji jest wymagane przez prawo. Podaj swój adres e-mail poniżej, aby otrzymywać aktualizacje najnowszych wiadomości MSA. Najnowsze wiadomości. Rynek energii i zdolności produkcyjnych. Obecnie Federacja Rosyjska ma obecnie na rynku hurtowym i detalicznym dwupoziomowy rynek energii elektrycznej i pojemności na rynku hurtowym, nabywcy i sprzedawcy są prezentowane przez przedsiębiorstwa wytwórcze, operatorzy eksportujący import energii, firmy handlowe, firmy zajmujące się zakupem energii elektrycznej w celu pokrycia strat w transmisji i dużych odbiorców Podmioty działające na rynku hurtowym mogą działać zarówno jako sprzedający, jak i nabywcy energii elektrycznej i zdolności do uzyskania status uczestnika rynku hurtowego, organizacja musi spełniać wymogi określone przez Rząd RF 1172 z 27.12.2017 Zasoby dotyczące hurtowego rynku energii elektrycznej i pojemności oraz Umowa o przystąpienie do rynku handlowego rynku hurtowego. Największa część aktywów wytwarzanych w kraju koncentruje się w 6 spółkach wytwarzających ciepło w hurtowym rynku energetycznym OGKs, federalna elektrociepłownia wytwarzająca hurtownie rynek OJSC RusHydro, 14 spółek terytorialnych generujących TGK i spółka państwowa Rosenergoatom Stanowiska państwowe w spółkach dystrybucyjnych sieci dystrybucyjnych IDGC zostały przeniesione do OJSC IDGC Holding System przesyłania luzem jest zarządzany przez Federalną Komisję Sieciową OJSC FGC UES, zależną od PJSC Rossetti, w 2017 roku na podstawie JSC IDGC Holding, Federacja Rosyjska jest głównym udziałowcem Do zarządzania dyspozycją zjednoczonego systemu energetycznego Rosji należy System Operator OJSC SO UPS Wśród głównych firm branży są kontrolowana przez państwo pionowo zintegrowana spółka holdingowa OJSC RAO Power Systems Wschodu, który generuje, di sprywatyzuje i sprzedaje energię elektryczną w regionach Dalekiego Wschodu oraz OJSC Inter RAO UES - operator zajmujący się eksportem i importem energii elektrycznej posiadający aktywa generujące w Rosji i za granicą. Rynek hurtowy energii elektrycznej i zdolności produkcyjnych w regionach skonsolidowanych w strefie cen Pierwsza strefa cen obejmuje Europejska strefa Rosji i regionu Ural, druga strefa cen obejmuje Syberię Według stref bez cen Strefy Arkhangelsk i Kaliningradu, Republika Komi, regiony Dalekiego Wschodu obecnie nie można stworzyć warunków rynkowych ze względów technologicznych, sprzedaży energii elektrycznej i zdolności produkcyjnych są realizowane na podstawie specjalnych zasad. Główne zasady sprzedaży hurtowej energii elektrycznej i zdolności produkcyjnych. Dwa towary są przedmiotem obrotu na rynku hurtowym energii elektrycznej i zdolności Pojemność jest określonym towarem, po jego zakupieniu daje uczestnikowi rynku hurtowego prawo do żądania że sprzedawca zdolności utrzymuje jego generujące urządzenia w stanie dostępności generat e energia elektryczna o określonej jakości iw ilości potrzebnej do zaspokojenia potrzeb tego uczestnika. Zasady funkcjonowania rynku hurtowego określa się na podstawie przepisów dotyczących handlu hurtowego energią elektryczną i zdolnością przepustową zatwierdzonych przez rząd RF w rezolucji 1172 z dnia 27.12.2017 r. Rynek hurtowy podzielony jest na kilka segmentów zgodnie z warunkami transakcji i okresami dostaw segmentu cen regulowanych w drodze umów regulowanych, a konkurencyjne ceny nieuregulowane obejmują rynek na dzień, rynek bilansujący i umowy bezpłatne. W 2017 r. regulowane kontrakty RC w strefach cen hurtowych mogą być wykorzystywana do zaopatrywania w energię elektryczną i zdolność ludności do grup konsumenckich zrównanych z ludnością, a także dostawców ostatniej instancji działających w republice północnoafrykańskiej i republiki Tyva. Regulowane ceny kontraktu taryfy za dostawę energii elektrycznej i mocy są obliczone według wzorów indeksowania cen ustalonych przez odpowiedni federalny nakaz ive organ odpowiedzialny za regulację taryfową państwa Według RCs wielkość dostaw energii elektrycznej i pojemności jest obliczana na podstawie danych skonsolidowanej prognozy bilansu produkcji i zaopatrzenia w energię elektryczną, ustalonej przez Federalną Służbę Antymonopolową w taki sposób, aby wielkość dostaw każdego dostawcy energii elektrycznej i pojemności w bilansie RC nie powinna przekraczać 35 całkowitej wielkości podaży mocy elektrycznej na rynek hurtowy, ponieważ jest określona w decyzji dotyczącej bilansu dla tego dostawcy. Objętość elektryczności nie objęta RC jest sprzedawana w cenach nie regulowanych za pośrednictwem bezpłatnych kontraktów FC , Day-Ahead Market DAM i rynek zbilansowania BM. Under Free Contracts, uczestnicy rynku mogą wybierać swoich kontrahentów, ceny i wielkości dostaw. Dzień Dalej stanowi DAM konkurencyjny wybór dostawców i cen konsumenckich na dzień przed rzeczywistą energią elektryczną dostawa ma miejsce Ten wybór jest przeprowadzany przez operatora OJSC Trading S Ystem Administrator, z cenami i wolumenami dostaw ustalanymi za każdą godzinę w ciągu dnia Marginalną wycenę stosuje się w DAM, co oznacza, że cena jest obliczana poprzez zrównoważenie popytu i podaży i obejmuje wszystkich uczestników rynku Cena DAM jest określona dla każdego z przybliżonych 8500 węzłów w obu strefach cenowych Zasadniczo wielkość planowanych ilości energii elektrycznej obejmuje wielkość produkcji objętą ofertą o najniższych cenach, podobnie jak wielkość planowanego zużycia energii obejmuje wielkość produkcji, którą nabywcy chcą kupić na najwyższym poziomie cena lub wliczona w cenę spotową przyjmującą stawki odzwierciedlającą gotowość nabywcy do zakupu określonej ilości energii elektrycznej w dowolnym miejscu obowiązującym w cenie DAM. Indeksy cen i wielkości podaży są publikowane codziennie na stronie internetowej TSA OJSC. Objętość energii elektrycznej sprzedawana na podstawie umów dwustronnych i w DAM określają planowane zużycie energii elektrycznej Jednak faktyczne zużycie nieuchronnie różni się od t e wielkość planowana Handel odchyleniami od zaplanowanej produkcji jest realizowana w czasie rzeczywistym na Rynku Bilansowym Co 3 godziny przed godziną dostawy Operator Systemu OJSC SO UPS przeprowadza dodatkowy konkurencyjny wybór ofert dostawców z uwzględnieniem przewidywanej konsumpcji w systemie energetycznym , opłacalne koszty wysyłki roślin i wymagania dotyczące niezawodności systemu. Odchylenia rzeczywistej konsumpcji od zaplanowanych wolumenów dzielą się na dwie kategorie z inicjatywy własnej i inicjatywy zewnętrznej Zaniedbania z inicjatywy własnej wynikają z działań konsumenta lub dostawcy uczestnictwa w rynku, a zewnętrzne odejście od inicjatywy jest rezultatem zamówienia Operatorów Systemu Różnica pomiędzy faktyczną wielkością produkcji energii elektrycznej od planowanego dostawcy w dół do DAM wytworzyła mniej niż odchylenie od grafiki do dołu, co prowadzi do zakupu ich energii elektrycznej BM równej odpo - wiedniej odchyłki Przy generowaniu objętości, przekraczającej planowane na diat deviatio nw górę dostawcy sprzedają w BM odpowiednie odchylenia Podobnie wielkość kupujących i odsprzedaży odchyleń dla BM jest określona dla nabywców, a różnica kupującego zużywa więcej niż planowana wielkość objętości DAM, kupuje energię elektryczną na BM, w przypadku konsumpcji mniej - sprzedaje Koszt odchylenia powstaje w celu zachęcenia członków do dokładniejszego realizowania zaplanowanych planów produkcji energii elektrycznej i harmonogramów produkcyjnych, zgodnie z definicją DAM i wdrożenia poleceń operatora systemu. Wobec tego BM upatruje uczestników rynku, którzy są odpowiedzialny za największe odstępstwa od rzeczywistej konsumpcji i produkcji z planowanych ilości z własnej inicjatywy i nagrodzi uczestników, którzy przestrzegają planowanej konsumpcji i są dokładni w realizacji zamówień Operatora Systemowego Na podstawie kosztu odchyleń wstępne roszczenia i zobowiązania BM ustalona różnica między nimi odzwierciedla nierównowagę rynku bilansującego Negatywne wahania ce jest dzielona pomiędzy uczestników proporcjonalnie do własnych inicjatyw Nierównowaga pozytywna jest rozłożona między dostawcami proporcjonalnie do ich realizacji zewnętrznych inicjatyw i konsumentów, którzy najlepiej przystąpili do planowanej konsumpcji Taki system dystrybucji niewyważenia jest dodatkowym czynnikiem stymulującym i dyscyplinującym dla uczestników rynku. Poz mechanizmów sprzedaży zdolności na rynku hurtowym są kupno mocy wyłonionych w wyniku selekcji konkurencyjnej poprzez kontrakty na sprzedaż i umowę sprzedaży na mocy wyników selekcji konkurencyjności CCS. sale zakup zdolności produkcyjnych poprzez sprzedaż wolnej pojemności a także kontrakty na zakup, w tym kontrakty na giełdzie. Kupno mocy produkcyjnych poprzez umowę o zdolności produkcyjnej CDA oraz umowy na sprzedaż i zakup nowych mocy jądrowych i hydraulicznych, podobne do zakupów CDA. sale zakupu mocy generowanych przez osoby trzecie. przepustowości poprzez współpracę regulowaną w celu dostarczenia ludności i równoważnych konsumentów. sale nabycia mocy wytwórczych urządzeń funkcjonujących w oparciu o odnawialne źródła energii w dalszej części - RES, poprzez umowę o zdolności przesyłowej zawartą na podstawie wyników wyboru zdolności konkurencyjnych projektów inwestycyjnych na budowę RES generacji. Komunikat przeprowadzony przez Operatora Systemu Konkurencyjny wybór zdolności produkcyjnych CCS jest podstawą rynku zdolności produkcyjnych i determinuje, które możliwości będą płacone na rynku hurtowym. Do 2018 roku CCS odbywały się corocznie tylko z rocznym wyprzedzeniem w przyszłym roku. 839 z dnia 27 08 2018 zatwierdziła nowe zasady CCS i udoskonalone wytyczne dotyczące obrotu przepustowością na rynku hurtowym Rok rozpoczęcia roku 2018 będzie wybierany corocznie w ciągu roku, pochodzący z trzech lat kalendarzowych po roku CCS W 2018 roku CCS na lata 2018-2019 C. CS przeprowadzono w strefach cen bez podziału na strefy wolnego przepływu FFZ Indexation effec tzn. jeśli CCS opracowała z wyprzedzeniem ponad rok wcześniej Niniejszy indeks cen CCS za okres od 1 stycznia roku następnego, następny rok CCS miał miejsce przed 1 stycznia rocznego zaopatrzenia zgodnie z CPI pomniejszoną o 1. W długoterminowym rynku zdolności produkcyjnych, popyt w konkurencyjnym doborze zdolności, biorąc pod uwagę wielkość popytu na cenę mocy po niższej cenie, kupujący chętnie kupują większą pojemność po wyższej cenie niższej Wykres funkcji popytu to prosty odcinek przechodzącej przez dwa punkty, których wartości są ustalane oddzielnie dla każdej strefy cenowej, a dla każdej z CCS Wielkość popytu w pierwszym punkcie jest ustalana zgodnie z procedurą Ministerstwa Energii na podstawie prognozowanego szczytowego zapotrzebowania w strefie cen a planowanym wskaźniku rezerwy, cena wynosi 150 tys. rubli MW dla CCS 2018 dla pierwszej strefy cenowej i 210 tysięcy rubli MW dla drugiej strefy cenowej Popyt popytu w drugim punkcie wzrasta d o 12 w stosunku do wartości w pierwszym punkcie, cena CCS 2018 wynosi 110 tysięcy rubli MW dla pierwszej strefy cenowej i 150 tysięcy rubli MW dla drugiej strefy cenowej. Cena konkurencyjna konkursu wynosi maksymalnie cen w wybranych zastosowaniach oraz ceny, po której funkcja popytu przybiera wartość równą całkowitej objętości wybranej zdolności, łącznie z przepustowością, płatną bez względu na wyniki CCS Cena CCS dla każdej strefy cenowej jest taka sama dla wszystkich wybranych producentów urządzenia Zdolność, która nie przeszła wyboru konkurencyjnego, nie jest wypłacana. Przy zbliżaniu się do roku dostaw w przypadku przekroczenia skorygowanego zapotrzebowania na moc nad kwotą należną zdolność wytwórczą możliwą do naprawienia konkurencyjnego wyboru zdolności wyboru Obowiązkowa opłata, która nie zależy od wyniki CCS, w zależności od pojemności wprowadzonej przez CDA i CDA podobnych porozumień z nowymi elektrowniami jądrowymi i elektrowniami wodnymi, jak również ts, których praca jest konieczna do utrzymania technicznych trybów pracy systemu elektroenergetycznego lub generatorów prądotwórczych niezbędnych do dostarczania energii cieplnej. Płatność za dostarczone pojemności generatorów musi być wykonana w cenie ustalonej przez upoważnioną agencję federalną lub rząd Federacja Rosyjska nie jest wyższa niż cena mocy w poprzednim roku, sprzedaż w wyniku konkurencyjnego wyboru mocy produkcyjnych lub trybu must-run Decyzja o klasyfikacji generatora jako obowiązku jest przyjęta przed CCS Wyjątkiem może być tylko które po stwierdzeniu CCS o zamiarze wycofania z eksploatacji, podczas gdy Ministerstwo Energii zażądało odłożenia produkcji z uwagi na zagrożenie atakiem deficyt energetyczny Zdolność generatorów działających w trybie pracy na dnie, a moc wprowadzona przez CDA i podobnych umów z nowymi elektrowniami jądrowymi i elektrowniami wodnymi w ramach CCS włączonej do oferty akceptacji ceny spotowej. płatność jest rozłożona w następujący sposób: obciążenie finansowe płacone za obiekty wytwórcze zdolności wydzielone w obiektach CCS i zdolności produkcyjnych, otrzymywanie płatności na CDA jest rozpowszechniane wśród wszystkich użytkowników strefy cenowej Liczba obiektów związanych z uruchomionymi generatorami z zagrożeniem wystąpienia deficyt zaopatrzenia w energię, jest wypłacany przez konsumentów odpowiadającego FFZ Zdolność przesyłania materiałów eksploatacyjnych do zagrożeń wystąpienia deficytu cieplnego przez konsumentów odpowiadającego tematu Federacji Rosyjskiej. Pierwsze umowy o dostawach zdolności produkcyjnych podpisują CDA zakończono w grudniu 2017 r. Zakład termiczny wytwórczy zlecono na mocy umowy o dostawie zdolności produkcyjnej gwarantuje wypłatę zdolności produkcyjnych przez okres 10 lat 20 lat w przypadku zamówień podobnych do umów CDA zawartych z elektrowniami jądrowymi i elektrociepłowniami, zapewniając rekompensatę wydatków kapitałowych i wstępnie określone koszty operacyjne ustalane są koszty kapitałowe służące do obliczania ceny mocy w ramach CDA w rezolucji rządu RF 238 z dnia 13 04 2017 r. w sprawie 2018 r. na 2018 r. odbył się we wrześniu 2017 r. Zgłoszenia cenowe dotyczące zdolności do zbycia zostały złożone przez 79 uczestników w odniesieniu do 419 obiektów energetycznych z 1182 jednostkami wytwórczymi energii elektrycznej PGU Po wynikach aplikacji CCS spośród 49 wytwórców wybrano w odniesieniu do 233 stacji, przy czym wybrana pojemność wyniosła 150.106 MW. W celu uruchomienia generatorów zagrożenia wystąpieniem deficytu zaopatrzenia w ciepło przypisano 38 stacji, deficyt energii 30 stacji, ciepłownictwo i deficyt energii 20 stacji Całkowita pojemność zainstalowanych mocy generatorów musi wynosić 29.419 MW. Od 2017 r. Zgodnie z rezolucją Rządu Federacji Rosyjskiej z dnia 28 maja 2017 r. 449 W sprawie mechanizmu promowania wykorzystania odnawialnych źródeł energii na rynku hurtowym energii elektrycznej i przepustowości przeprowadził konkurencyjny wybór projektów inwestycyjnych na budowę urządzeń wytwórczych działających przy odnawianiu Poniższe źródła RESPS RESPS są prowadzone z wyprzedzeniem 4 lat oddzielnie dla każdego typu jednostek wytwórczych opartych na wykorzystaniu różnych rodzajów energii z odnawialnych źródeł energii fotowoltaicznej, energii wiatru i przepływu wody, z wyjątkiem użycia takich energia na elektrowniach z pompowanymi elektrowniami Baza wiedzy o wprowadzaniu do eksploatacji wielkości obiektów energetycznych z odnawialnymi źródłami energii oraz wartości graniczne wydatków kapitałowych wykorzystywanych do celów RESPS są określone przez Radę Rządową RFN w dniu 8 stycznia 2009 r. 1-p W wyniku Wybór projektów projektów związanych z OZE, umowy o zaopatrzenie w energię z wykwalifikowanych urządzeń wytwórczych, realizowane w oparciu o wykorzystanie odnawialnych źródeł energii CDA RES, których cena ustalana jest na podstawie kosztów budowy budowy obiektu energii odnawialnej, biorąc pod uwagę biorąc pod uwagę stopień zlokalizowania przedmiotu oraz wielkość zysku z hurtowego rynku energii elektrycznej po dacie e okres zwrotu do końca życia Okres podtrzymania zdolności produkcyjnych w ramach umów o zdolności produkcyjnej dla wykwalifikowanych elektrowni, działających w oparciu o wykorzystanie energii odnawialnej na rynku hurtowym dobiega końca po 15 latach kalendarzowych od daty rozpoczęcia dostawy zdolności zgodnie z umową. Po przeprowadzeniu wyników RESPS w latach 2017-2017 wybrano 76 obiektów, całkowita pojemność zainstalowanych mocy wyniosła 1.081 MW. Podaż mocy produkcyjnych na rynku hurtowym pierwszego obiektu, wprowadzonego w ramach CDA RES, rozpoczęła się 1 kwietnia 2018 r.
No comments:
Post a Comment